2010. december 13., hétfő

Vérprofi Charlestowni bankrablók

The Town (Tolvajok városa) jó szórakozás volt számomra. Amikor először megláttam a film plakátját és a rajta szereplő apácaruhás torz arcú alakokat, be kell vallanom, semmilyen háttérinformáció nélkül egy posztapokaliptikus drámára gondoltam. Aztán az infókkal tódult Ben Affleck neve is, és hogy a rendezői székben ül a főszerep mellett. Nem akarok sokat írni róla. Eléggé elszórakoztatott. Bár néha voltak mélypontok is, értem ezalatt a románc bonyodalmait. A többi a helyén van. Már az első képsorokkal megfogtak, ahol a dolgukat mindennél jobban értő bankrablók tűnnek fel a színen. A filmben bemutatott precizitás és profizmus nagyon megfogó. Minden mozzanat alaposan ki van dolgozva. Legalábbis számomra. A szerelmi szál azonban már néha ad egy kis ürességet.
Jeremy Renner is hozza a karaktert: a keménykedő, pattogó havert, aki néha tényleg nagyon idegesítő tud lenni. Drámaiságból tízes.
Utolsó meló, sosem jó. Ezt már tudjuk. De egy kis vendettával még ütős is lehet. A vége is szépen el lett varrva.
Rendesen ropognak a gépfegyverek, a golyóálló mellényt is tudják használni. Bár szerintem nem fogom teljes egészében megkedvelni a géppuskatüzes akciókat. Legalábbis egyelőre.


Ja és ha Affleck, akkor Boston és Red Socks. Ezt már megszoktuk. Egy igazi lokálpatrióta.

Ja és még annyit, hogy Pete Postlethwaite-nek nagyon jól összejött szerintem a 2010-es év: Clash of the Titans, Inception és most még a The Town is elég ismert lett. Róla ez jut eszembe mindig.


One day, somebody's gonna have to make a stand. One day, somebody's gonna have to say enough. (Spyros - Clash of the Titans) 

És ez a bónusz. Haláli ez a bankrabló hacuka. Vetekedik a Dark Knight bohóc cuccaival szerintem :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése