2010. december 16., csütörtök

Made in Hungária - Nem értem.


Nem hiszem, hogy valaha érteni és szeretni fogom a musical film műfajt. Oké, hogy musical külön, de egy filmbe beépítve nem igazán működik. Ezt merem kijelenteni a 2009-es Made in Hungária film megnézése után.
Értem én, hogy a kommunizmus és az akkori emberi hülyeség szolgáltatja ismét a poénforrást, de ne így. Egyre gyengébbek ezek a kommunizmus ábrázolások. A Made in Hungária pedig egyszerűen nevetséges sok részében. Nem tudom, hogy önmagának állít-e görbe tükröt, de nagyon valószínű. Arról sajnos nincsenek információim, hogy a készítők komolyan vették-e a filmet, vagy csak egyszerűen komolytalan szórakozásnak, könnyed figurázásnak szánták a Hungária együttes alakulásáról szóló történetet.


Szóval dalra fakadás csak úgy, mindenki tudja a tánclépéseket és a szöveget. Ez nekem nem jön be. Az indie filmek jellemvonásaira hajaz. Szerintem nem veszít semmit, aki nem nézi meg. A poénok erőltetettek, néha túlságosan szexisták. Vannak ennél jobb vígjátékok is. Azért a kommunizmus szerintem egy kicsit sötétebb volt, Hungária ide vagy oda. És a nagy párttitkárok sem hiszem, hogy táncra perdültek volna a Ki mit tudon a közönséggel. Lehet, hogy ez már szőrszálhasogatás a részemről. Gondolom sokaknak bejön a film, én nem tartozom közéjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése