2010. december 7., kedd

Zodiákus. Ki lenne az?

Fight Club (Harcosok Klubja), Se7en (Hetedik), David Fincher. Ezek a kezdési kulcsszavak egy Zodiákus (Zodiackritikában. A rendező maga és két nagyon sikeres filmje. Már egy ideje tervezem megnézni Finchner Zodiac című, 2007-es alkotását. Egyesek szerint unalmas, mások szerint brilliáns. És mindkét nézőpontnak igazat lehet adni. Mivel ezt egy olyan blognak terveztem, amin a benyomásaimat írom le a filmről, kritizálás helyett inkább ezt teszem, megpróbálva érdekes információkkal egészítve ki az egészet. 


A Zodiákus szerintem nem egy olyan "hejj de milyen jó" film. Legalábbis első látásra. Lehet, hogy túl fáradt voltam hozzá, hogy a kezdeti lelkesedést fenntartsam, de őszintén, egy idő után elvesztettem a fonalat a személy és helynevek tengerében. Persze a lényeg így is kihámozódott. 
A több mint két és fél órás krimis misztériumdráma lehet, hogy egy kicsit túl hosszúra nyúlt. Igaz történeten alapul, a magát Zodiákusnak nevező sorozatgyilkosról, aki a '60-as évek San Fransiscóját tartotta rettegésben tettei és a média által. 


Azt is olvastam, hogy maga a rendező is részese volt ennek a terrornak gyermekkorában, ezért is látott fantáziát ennek a történetnek a megfilmesítésében így, hosszú évek távlatából.
Három nagyobb színész vállára tevődik a főbb karakterek eljátszása:Jake GyllenhaalRobert Downey Jr., és nem utolsósorban Mark Ruffalo.


Aki még nem látta és meg szeretné nézni, annak csak úgy ajánlanám, hogyha hatalmas akciókra, látványos gyilkolásokra és nem utolsósorban meglepő csavarokra számít, az ne nézze meg. Abban egyedi, hogy nem szenzációként, vagy sikerként mutatja be a legendássá vált Zodiákus-gyilkost. A mítoszt és a nyomozást helyezi előtérbe, az őrlődést, a tanácstalanságot és ezek hatásait a szereplőkre nézve. Kissé követi a Se7en jellemvonásait is. Amiért nekem még érdekes volt, az a média szerepeltetése a cselekmény felgöngyölítésében. Ha legközelebb megnézem, biztos jobban fog tetszeni, tekintve, hogy tisztában vagyok a végkifejlettel és akkor talán a neveket is könnyebben tudom követni majd. 


Szerintem azoknak ajánlott, akik szereti a krimis, melodrámás, agyalós, kirakós drámákat. És persze
Fichner filmográfiáját is kedvelik.

Végül néhány tény a film kritikai és bevételi megközelítéséről:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése