2011. április 8., péntek

In Bruges (Brűzsben)

Ha valaki mostanában olyan kéréssel fordul hozzám, hogy ajánljak neki egy jó filmet, akkor valószínűleg az első cím, ami a számon ki fog csúszni, az In Bruges lesz. Na ne! Közben rákerestem a film magyar címére, és az Erőszakik ferdítést dobta ki. Jön, hogy sírva fakadjak. (Ezt a címet a számra nem veszem, az biztos)



Szóval In Bruges (In Brűzs). Rég volt mikor utoljára pisztorlengetős, lövöldözős film ekkora hatást gyakorolt volna rám. Ennek komoly története és karakterei vannak. A legjobb minimális előtudással megnézni ezt az alkotást, ahogy én is tettem. Ezért nem is rombolom tovább, azzal, hogy újabb információmorzsát ejtek el róla. Ezt minden, magára valamit adó filmnézőnek látnia kell. Sörkedvelőknek méginkább.


Komolyfilm, aminek néhány emlékezetes monumentuma mosolyt csalt az arcomra a helyzetkomikumával. Nagyon eredeti.
Adva van a belga város, Bruges, a maga szépségeivel, nevezetességeivel. Az első gondolatom, ahogy a városból mutattak valamit, hogy szívesen laknék ott, akár huzamosabb ideig is. Történelmi városka, sok látnivalóval, mégtöbb finom, hazai, eredeti belga söröcskével. Csak a pénztárca bírja az ottlétet. :)
A szereplőgárdára pedig egy csepp panasz sem eshet. Ott van elsősorban Colin Farrel (Alexander, Pride and Glory, Miamy Vice), továbbá Brendan Gleeson (Troy, Gangs of New York, Harry Potter - Mad Eye :P), valamint Ralp Fiennes (hadd ne kelljen felsoroljam itt a filmográfiáját)



Csajok terén pedig a 127 Óráról szóló bejegyzésemben is említett Clémence Poésy erősít, akiről most csak annyit áradoznék, hogy egy francia származású tünemény, egy észveszejtően gyönyörű hölgyemény.(Máskülönben ő is a Harry Potterből lehet ismerős. Kár, hogy csak a háttérben húzódik meg.) Ennyi. Kész.
Summa summarum. Nézeg. Megéri.
Ja és ez egy ajánló volt. :)

3 megjegyzés:

  1. nem mondod hogy ez a cikk ma hajnalban íródott.. mi esély van rá,hogy pont most jut eszembe keresgetni a filmről,erre beleakadok egy friss cikkbe:)
    Mellesleg én is ezt a filmet ajánlanám első körben:)
    Az adventi időszakban igencsak megyek Brugge-be...már gyűjtögetek:)))

    VálaszTörlés
  2. kétesélyes dolog volt. Gondolkoztam a végén: írjak róla, ne írjak. De örülök, hogy egy ilyen szerencsés keresgélés révén sikerült beleakadni az írásba. Ja és jó utazást majd! Hátha egyszer én is eljutok oda :D

    VálaszTörlés
  3. Hehe, épp mostanában néztem meg én is, s olyan igazi színes folt volt ebben a nagy filmrengetegben:) örülök, hogy írtál róla, teccetős iromány:)

    VálaszTörlés