2011. március 17., csütörtök

Mai recept: klisés horror ala, Dead Silence

Hogyan készül a horror, aminek a forgatókönyvét, sztoriját már mindenki ismeri?

Vedd az első és harmadik Fűrész rész íróját, a malajziai születésű James Want, akinek direktori repertoárjában ott van az első Saw rész, továbbá néhány kevésbé ismert alkotás, köztük a Halálos hallgatás is, rendeztesd meg vele a recept tárgyául szolgáló filmet.
            A két kezdő szereplőből az egyiket aprítsd fel, akarom mondani, gyilkoltasd meg, egy ijesztőnek tűnő bábúval, akinek az elkészítését az első képsorok mutatják be. A brutális gyilkosság után fogd meg a főszereplőt és egy nyomozó kíséretében, vidd el édesapja kísérteties házába, ahol a közeli temetőben lerendezheti felesége temetését és közben szüleivel is vitába keveredhet, miközben a gyilkos bábut mindenhová magával hordozza. 



            Ne hagyd, hogy a Ryan Kwanten (True Blood – Jason) által játszott főszereplő bármilyen figyelmeztetésre is hallgasson, hagyj a történetvezetésben logikátlanságokat és néhány ellentmondást, mint például, ne menj oda, mert veszélyes, de azért mégiscsak menjél, hátha találkozol az igazi gyilkossal…


            Ne hagyd, hogy kihűljön a nyomozós, gyanúsítgatós szál, továbbá spékeld meg misztikus köddel a temetőt, adj hozzá egy olyan régi házat, ahol a világítást csak dísznek használják és mindenütt vészjósló csönd, és sötétség uralkodik. Ezzel kész is a hangulat és a horrorisztikus képek is hozzá vannak adva. Ne felejtsd ki, azonban a zakkant öregasszonyt sem, aki mormog, amint szóba kerül a város régi és ijesztő legendája, valami Mary Shawnak nevezett hasbeszélőről, akinek a nevét senki se ejti ki. Hoppá, mégis…
            Jó, ha néhány hirtelen ijesztő képpel is felturbózod az egészet, tudod, azzal a fajtával, amikor a sötétben hirtelen szembeszökik valami veled, továbbá a villámlás és mennydörgés kíséretében feltűnő „scary” alakok képmását se felejtsd ki!


            A rejtélymártást közben készítheted, mert az fogja összetartani az egészet. Tegyél bele homályos utalásokat, összefüggéseknek látszó dolgokat, nyomozást és kész is a misztikum. Ezt kavard össze egy másik filmes utalásoddal (Jigsaw bábu az oszlop mögé félredobva) és kész is a modern sajátosságodra épülő középszintű horrorod. 


            Ezután lassú kifejtéssel tálald, természetesen a sűrűjét a végére hagyva. Ahogy ezt szokás. Ne hagyj semmit lezáratlanul, rágd a néző szájába az egészet.
Jó étvágyat, akarom mondani jó nézést! 
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése